keskiviikko 26. joulukuuta 2012

It was worth it!

Niin kuin monet ovat kuulleet ja lukeneet, mulla oli ongelmia passin ja tänne pääsyn kanssa, mutta kaikki on siis nyt tän alkuhässäkän jälkeen sujunut erittäin hyvin. Enemmän kuin hyvin! Hien, tuskan ja kyynelten takana tänne pääsy oli, mutta nyt kun täällä on, tuntuu siltä, että kaikki oli sen arvosta.

"Tää sun passi on selkeesti rikki, tällä mä en kyä päästä sua USA:an. Sulla on siis tasan kaks vaihtoehtoa: joko jäät Suomeen tai yrität hommat itelles uuden passin ja ootat et se tulee."

Tästä kauheesta lauseesta alko kuulkaa sellann hullunmylly ja tunteiden kirjo ettei tosikaan, ja tuntu siltä, että joka kerta ku yritti saada jotain hoidettua, kaadettiin lisää kiviä niskaan. Pahimmassa tilanteessa tää kauhuskenario oli siinä vaiheessa, kun mulle sanottiin että pikapassilla ei voi mennä jenkkeihin, joten joutuu odottamaan oikeaa passia...sen lisäksi koska missasin ensimmäisen lennon tästä mun kymmenen lennon paketista, kaikki muutkin lennot automattisesti peruuntuis; eikä pelkästään mun, vaan koska mulla ja Elinalla oli samassa varauksessa lennot, myös Elinan lennot peruutettais. Elinan, joka siis sinä vaiheessa oli jossain Atlantin yläpuolella...
Koska tosta ei enään pahemmaks voinu mennä, asiat alko sen jälkeen hahmottumaan. Sain passitoimistolta uuden passin samalle iltapäivälle ja miljoonan puhelinsoiton jälkeen, epätoivoisten yritysten saada uudet lennot buukattua, menin Finnairin tiskille kysymään josk ne vois auttaa mua. Olin yrittäny soittaa kolme kertaa American Arilinesille, jossa joka kerta jouduin keskustella intialaisen miehen kanssa joka ei ymmärtänyt mua, enkä mä sitä...Yli tunnissa ei saatu mitään aikaseks, ja paras tarjous oli 1200e extraa siitä, että saisin lentää jouluaattona jenkkeihin?? Kävin kaikissa matkatoimistoissa eikä kukaan voinu auttaa, kunnes menin (varmaan täysin ryytyneenä ja murtuneen näkösenä) Finnairille ja anelin niitä auttamaan. Siellä, Luojalle Kiitos, oli niin älyttömän ihana työntekijä, että hän lupasi katsoa mitä voisi tehdä. Jälleen yli tunnin puhelisoittojen jälkeen tilanne näytti paremmalta; sain lennot Pariisiin vielä samalle illalle, ja seuraavalle aamulle Miamiin! Sain passin 15.30 ja lento pariisiin lähti 16.05...Juoksin lennolle suoraan j just ja just kerkesin...Niimpä
 loppujen lopuksi, kiitos suomalaisen asiakaspalvelun, vanhempien ja ystävien, pääsin matkaan ja vieä seuraavan päivänä perillekki!




















1 kommentti:

  1. joskus kun oikein potkitaan, kaikki kääntyy hyväksi, asioita osaa arvostaa ja kaikkea ei pidä itsestään selvänä

    VastaaPoista

Uskalla jättää jälki, lähetä terveisesi:)